wtorek, 29 marca 2016

Ailefroide, Francja, 2011






Fantastyczny kemping – na leśnych polanach. Miejsce licznie odwiedzane. U wylotu doliny wiodącej w masyw Ecrin mała kawiarnia, z której Olga podziwia okoliczne ściany. Natalia pije mleko, nabiera sił i atakuje piątki. Popołudniami Olga zdobywa kilka ferrat AD, D, stanowiąc wsparcie psychiczne (lub powód do załamania) dla miejscowego wymiatacza, któremu puściły nerwy z tego powodu.
Ravi Shankar & Jan Garbarek, Watching You

La Berarde, Francja, 2011


Wysokogórskie klimaty z małym rejonem skalnym. Straty: pancerny, wyprawowy telefon komórkowy który został pancernie, wyprawowo usiądnięty.
Kitaro, Hikari No Mai

Cobonne, Francja, 2011


Zaletą tego rejonu jest położenie – zacieniony wąwóz z płytką rzeczką. Natalia bardzo sobie chwali deep water soloing. Olga się nie interesuje.
Alians, Świeca

Chateauvert, Francja, 2011



Z pozycji wózka Natalia asekuruje Olgę usiłującą walczyć z mocnymi wycenami.
The Specials, Message To You Rudy

Grindelwald, Niemcy, 2011




W cieniu ponurej północnej ściany Eigeru, Natalia spogląda na Białego Pająka, wspina się w lokalnym rejoniku i wspomina losy Maxa, Andreasa, Toniego i Heinricha. Olga zastanawia się, jak wykręcić czas lepszy niż Uli Steck free solo.
The Cure, Boys Don't Cry

Hohe Wand, Austria, 2011


Wejście w masyw jest banalnie proste – wjeżdża się na niego samochodem. Wspinanie takie nie jest, zabłąkany Włocho – Hiszpan stanowi dodatkowe wsparcie.
Slayer, South of Heaven

Peilstein, Austria, 2011


Rejon zalesiony, majówka zimna, w skałach tylko zabłąkany Włocho-Hiszpan. Wspinanie przyjemne, choć skała zimna (ale serca gorące). Komfortowy kemping prowadzony przez Rumunów stanowi dobrą alternatywę dla "rumunienia".
Sokół feat. Pono & Franek Kimono, W aucie

Teplice, Czechy, 2010

"Absolutny rispekt" myśli Natalia, Olga boi się spojrzeć w górę.
Bob Marley vs Funkstar De Luxe, Sun is Shining

Adrspach, Czechy, 2010

"Absolutny rispekt" myśli Olga, Natalia boi się spojrzeć w górę.
Zion Train, Follow Like Wolves

Broumov, Czechy, 2010

Natalia zarządza odwrót z powodu nagłej potrzeby zjedzenia lodów waniliowych przed wbiciem się w trudności. Olga nie oponuje.
Chumbawamba, Timebomb

Ostas, Czechy, 2010

Dinozaur na drogowskazie nieśmiało sugeruje, że wspinanie jest passe. Biedaczek, nie zauważył, że to on jest passe, a wspinanie rulez.
Youssou N'dour, Bamba

Rudawy, Polska, 2010


O, to jest to co, najbardziej....Olga i Natalia podążają śladami niemieckich wspinaczy (przed 1910), klasycznie, na własnej, bez świadków i poklasku tłumów - czyli tak jak trzeba.
Salif Keita, Yamore

Sokoliki, Polska, 2010





Olga i Natalia podążają śladami Wandy, zanim dotarła wyżej.
Moskwa, Nigdy

Podlesice, Polska, 2010


Wielokrotnie odwiedzane były, są i będą.
Peter Gabriel, The Feeling Begins

Cinque Torre, Włochy, 2009



Olga podziwia tabuny tłustych, leniwych świstaków, którym już nawet nie chce się nic zawijać. Natalia chroniąc się przed kamieniami z górnych sektorów, relaksuje się na żółtym kocyku w kaczuszki.
Dead Can Dance, Anywhere Out of the World

Cortina d'Ampezzo, 2009


Natalia skrada się po lody, Olga skrada się po „maleńkich stopieńkach w wielkiej ekspozycji”.
Buzu Squat, Nasze przebudzenie

Sasso di Stria, Włochy, 2009



Z widokiem na asfalt, ale jednak w Dolomitach. W międzynarodowym tłumie, ale jednak swojsko.
Pantera, Vulgar Display of Power

Chamonix, Francja, 2009



Pod Białą Górą - centralnym punktem zbiorczym - Olga i Natalia zgodnie stwierdzają, że lody i rybka smażona są lepsze w tej drugiej Białej Górze, nad Bałtykiem, a tłum iniemamocnych z wypasionym sprzętem i odzieżą jest wszędzie taki sam. 
Wspinający się obok osiemdziesięciokilkulatek z prehistorycznym ekwpiunkiem stanowi żywy dowód na to, że można inaczej.
Metallica, Orion

Saou, Francja, 2009



Rejon wyludniony, oddalony, z niepewną pogodą. Czasem słońce, a czasem słońce. Po przebudzeniu i śniadaniu należy szybko wyjść w skały - długa i mozolna droga dojścia. Po wyczerpaniu wszystkich sił na podejściu, około 3 minut po wyjściu z namiotu, można rozpocząć wspinanie po drogach, z których każda jest oznaczona ikonką przyklejoną do skały, co oczywiście nastręcza zasadnicze trudności orientacyjne. W razie załamania pogody wycof problematyczny – do najbliższej kawiarni (coca cola organic) - 10 minut samochodem.
No Means No, All Lies

Ordesa, Hiszpania, 2008




"Ciekawe, czy na szczycie sprzedają koktaile?" rozważa Olga. Natalia planuje zakup portaledża.
The Prodigy, Voodoo People

Rodellar, Hiszpania, 2008



Spot topowy, niestety bardzo gorący nie tylko w przenośni. Natalia ledwo dyszy, Olga ledwo dyszy.
The Chemical Brothers, Out of Control

Archidona, Hiszpania, 2008

Olbrzymia jaskinia budzi respekt, ale nie demony. Próby udane. O i N czekają na transport oliwek z gajów położonych poniżej.

El Chorro, Hiszpania, 2008

Zmiana rejonu na El Chorro to dobry pomysł. Pojawia się słońce i szansa na przejście Ścieżki Króla. Przymiarki skalne zostają odłożone na późniejsze później.
Golden Life, Oprócz błękitnego nieba

Antequera, Hiszpania, 2008

Totalna mgła i załamanie pogody nie sprzyjają działalności. Trzeba zmienić rejon.
Dezerter, Zmiany

Cuenca, Hiszpania, 2008



Temperatura nie współgra ze wspinaniem, pozostaje konsumpcja płynów obojętnych w dużej ilości.
Massive Attack, Safe form Harm

Tarifa, Hiszpania, 2008




W Tarifie Natalia spogląda w zadumie na kraje Maghrebu. Olga proponuje wspinanie w najwęższym miejscu Cieśniny Gibraltarskiej - San Bartolo, żeby lepiej ocenić sytuację i poczuć powiew samumu. Po wspinaniu następuje konsumpcja ślimaków w Kadyksie.
Manu Chao, Clandestino

Pedriza, Hiszpania, 2008





W kolebce hiszpańskiego wspinania Natalia nie czuje się komfortowo, przytłacza ją liczba skał. Olga stoi w kolejce do wejścia na teren Parku i pobiera dodatkowe opłaty - na zwrot kosztów.
Las Ketchup, Asereje

Sintra, Portugalia, 2008





Buldery w Sintrze wyglądają zachęcająco, niemniej jednak załamanie pogody powoduje wycof do bazy. Na szczęście bilety powrotne wykupione. Lizbońska opowieść dobiega końca.
Madredeus, Lisbon Story

Cascais, Portugalia, 2008






Natalia postanawia spróbować wspinania w ostatnim ogródku europejskim przed Nowym Yorkiem. Odpuszcza i tworzy miraże na piasku. Olga spogląda na Ocean i, nie mając Doby do stracenia, myśli o relaksacyjnej wyprawie wpław. Jedna z Rodziców, w niezaspokojonej ciekawości świata próbuje zjeść egzotycznego sukulenta. Nigdy już nie zrobi tego ponownie.
Nick Cave & Shane MacGovan, What a Wonderful World

Puertollano, Hiszpania, 2008



Olga rozpoczyna wspinanie, czyli zasadniczo poznaje sens życia.
Wspinanie będące przecież podstawowym, jedynym i koniecznym elementem życia (poza oddychaniem i kaczką pieczoną z jabłkami).
Dokonuje tego w zespole dwójkowym - z Przemiłym Jędrkiem.
Natalia przygląda się znudzona.
Marillion, Script for a Jester's Tear 

Sierra Morena, Hiszpania, 2007






W poszukiwaniu pewnego rękopisu, oberży Venta Quemada oraz Zbyszka Cybulskiego, Olga i Natalia krążą po okolicy przez kilka jesiennych miesięcy.
Wolna Grupa Bukowina, Majster Bieda